*دیودها چند نوع هستند و چه تفاوتی دارند؟
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

همه دیود 1N4001 را می شناسند. همه کسانی که الکترونیک را کمی می شناسند ، نام این قطعه را شنیده اند. دیود 1N4001 و دیود 1N4007 در یک خانواده هستند. هنگامی که چندین بخش در یک خانواده قرار دارند ، به این معنی است که عملکرد آنها فقط در برخی از معیارها و خصوصیات مشابه است ، آنها متفاوت هستند. مثل یک خانواده انسانی همه یکسان هستند اما یکی پول بیشتری دارد ، یکی پول بیشتری دارد ، یکی اخلاق خوبی دارد و دیگری اخلاق بد دارد. در مورد قطعات الکترونیکی خانواده نیز همین اتفاق می افتد. رفتاری مشابه اما با قدرت و سرعت کمتری. ظاهر و پایه دیودها ویژگیهای دیود 1N4001 1N4001 تا 1N4007: نفوذ باند نفوذ باند نف برای انتشار اتم های گیرنده با کریستال ناخالص یک ماده نیمه هادی برای تشکیل p یا رسانا است.

capacity ظرفیت جریان کم و تحمل ولتاژ مستقیم کم. بیش از حد حداکثر تا 30 کم اوج نشت جریان فعلی معکوس وزن تقریبی 0.3g ابعاد و ابعاد یکسوساز دیود 1N4007 با دیود 1N4001 به 1N4007 دیودهای سری 1N4000 اضافی برای استفاده از یکسو کننده مدار مدار یک مدار است که جریان متناوب یا جریان متناوب را به جریان تبدیل می کند عملکرد دیود در یک مدار یکسو کننده ، رد کردن نیم موج از کل موج الکتریکی است. و مسیری را برای نیمه دوم مسدود کنید در حقیقت ، یک شکل موج سینوسی از یک دیود پیروی می کند شکل موج سینوسی توسط دیود اصلاح می شود. آنها شکل c را شکل می دهند به شکل دلخواه همانطور که در زیر می بینید. این فرم همان نامه صاف است که برای مصرف کننده ارسال می شود. اعوجاج کوچکی که در شکل موج دیده می شود موج دار گفته می شود و این موج دار اغلب به اندازه ای کوچک است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

اساس این کار شکل موج ریپل است که همان سیگنال dc را همانند شارژ و تخلیه خازن تولید می کند. در این روش در نیمه موج مثبت شارژ شده و در نیمه موج منفی آزاد می شود. اما با توجه به ثابت بودن زمان ، بارگیری و تخلیه مدت زمان زیادی طول می کشد ، به زبان ساده تر ، اگر از نزدیک نگاه کنید ، خواهید دید که خازن باید بارگیری شود تا اینکه بارگیری شود ، و باید بارگیری شود تا اینکه بخواهد بارگیری کند. اینگونه است که ما یک شکل موج نسبتاً صاف کسب می کنیم. شکل موج خازن موج دار یکسو کننده موج کامل با دیود 1N4001 تا 1N4007 استفاده از دیود نیمه موج فقط کافی است ، اما برای استفاده از مدار کافی نیست ، و هر دو جهت باید با هم مقایسه شوند ، مثبت و منفی. ما از همه امواج استفاده می کنیم دیودهای مورد استفاده در شکل زیر 1N4001 تا 1N4007 هستند.

در این حالت ، در چرخه مثبت ، سیگنال از دیود 1N4001 عبور می کند و پس از عبور از مقاومت ، بار (بار تکراری به ترانسفورماتور از دیود دوم) بسته یا تکمیل می شود (همین مورد در چرخه منفی نیز صادق است. دستگاه با دیود 1N4001 جدول دیود مشخصات 1N4001 تا 1N4007 52 مشخصات مکعب دیود C 1N4001 تا 1N4007 مشخصات دیود 1N4007-1N4001 مشخصات الکتریکی را خراب نمی کند ولتاژ مانع: ولتاژ معکوس DC حداکثر DC که باعث خرابی نیمه هادی نمی شود جریان شوک غیر تکراری: حداکثر جریان که دیود می تواند تحمل کند فقط یک برای مدت زمان کوتاه ولتاژ کار معکوس: حداکثر ولتاژ با بایاس معکوس می تواند روی دیود اعمال شود و در نقطه اتصال دیود نمی توان آسیب دید.





:: برچسب‌ها: دیود ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: